Wednesday, February 4, 2009

Thanon-thanon Hatyai & Songkhla

Salam....

Maybe this 1st time aku berblogging betoi2 yg hari tu just tempek picture ajer...Wah!! teruja beb nak berblogging kat sini...So as uoll know aku org baru kat blospot ni ibarat sesuci bayi yg baru dilahirkan ahaks! so kalau salah tolong tunjukkan...

Today nak share ngan korank sikit pasai trip ke Hatyai baru2 ni...Jom LAYAN cerita bergambar ni!!!!



Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Pixs ni diambil dlm van masa otw to Hatyai..harap maklong...Jarak antara Penang to Hatyai lebih kurang 4jam perjalanan..Lebih kurang dari Penang ke KL sumthing like that laaaa...

Photobucket

Masalah bahasa merupakan faktor utama masa kat Hatyai sbb org Thai terlalu mengagungkan bahasa Ibunda depa..Ni map Hatyai diambik kat Tourism Information Centre..Kat sini pun susah nak communicate dlm bahasa Inggeris

Photobucket

Pix ni diambik kat signboard di stesen bas.. Actually kos tambang dari Penang ke Hatyai x sampai seratus(naik van 65 hengget ajer kalau 40 hengget boleh ajak makcik yg dok Tunggal tu pi selalu yalah 40 hengget kat trademark dia...tul dak Pak Meon?


Photobucket

Ni bilik Hotelnya..Florida Hotel..Satu mlm 50 hengget...murahkan??

Photobucket

Pix dari tingkat 4 Hotel aku stay...


Photobucket

Ni plak transport utama masa kat Hatyai...Kalau dlm Town tambangnya 20 Baht lebih kurang 2 hengget..Tapi ada juga kena bayar sampai 5 hengget kes kena kencing xmau bayar takut kena tembak...

Photobucket

Photobucket

Pixs aku masa dlm Tut tut.. Comey dak aku Makcik Rokiah!! huhuhu

Photobucket

Photobucket

Majoriti kedai kat sana semua xdak tanda harga pastu org Thai plak jenis yg cekik darah melampau..Harga barang tu kdg2 kat Malaysia murah lagi...Hatyai bukan tempat yg sesuai utk shopping..Selama aku stay kat sana hanya jumpa 2-3 ajer kedai yg ada tanda harga so kat situ la tempat aku shopping jaket sehelai.. Shopping jaket sehelai ajer Ayu isk isk x mcm hang yg bershopping sampai x muat bonet keta ahaks!!

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Yg ni pixs masa otw dari Hatyai ke Songkha aku suka pasai cuma bas ni saja unik..Ni bukan bas ekspress tapi bas mcm rapid KL tu... Mcm Disko dok dlm bas ni... Bas yg penuh keceriaan ngan cat bas yg menarik tapi xdak aircond.. Bas ni aku naik masa nak ke Songkhla tambangnya cuma 2 hengget tapi kalau naik Tut tut nak sampai 60 hengget ishhh keji kan...Nothing spesel about Songhkla yg menjadi kenangan cuma satu ajer bila mkn telur burung puyuh bakar sedap tapi mcm sial yalah tgk org Thai beli harga satu hengget tapi sbb dia tau aku org luar terus kena bayar 2 hengget siot arrr Makcik tu...


Ehh dah laaa setakat ni dulu...Kepala dah blur sangat nak pikir pasai nak karang blog ni...BEN AKU DAH BERBLOGGING KAT SINI HUHUHU...pepapun Malaysia is the best...

Photobucket

Wayar eletrik & telefon berselerak kat atas kalau kat Malaysia dah dlm tanah..

KESIMPULANNYA - Malaysia n S'pore is the best laaa kat asia tenggara ni.. Malaysia & S'pore moden compare ngan Thailand dan negara2 asia tenggara yg lain<--statement ni member aku yg ckp sbb dia dah travel semua negara kat asia tenggara ni..Hatyai bukan tempat utk bershopping tapi kalau nak menyundal memang tempat terbaik wehh santek2 tau ayam2 Thai...Tapi aku x menyundal swear ok aku masih suci..So aku akhirkan blog ini dgn pixs yg aku snap khusus utk kwn2 aku... Photobucket

Pix ni khas utk Makcik Rokiah...

Photobucket

Pix ni khas utk anak tokey minyak Durian Tunggal..

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Ben pix ni istimewa utk ko ekeke atleast masa aku pi sana aku ingat kat korank tau so pixs ni khusus utk korank ekekeke...





Photobucket





Tajuk blog aku ni diambik dari bahasa Thai Thanon yg bermaksud jalan.......Sampai disini dulu nanti aku pikir pasai blog yg ada unsur2 ganas dan seks yg melampau okey!!! Gambar kwn2 aku & gambar ayam2 Thailand x dipublish kat sini..Kwn2 aku ada yg dah kawen & ayam Thai kalau nak ambik gambar kena bayar weh!!! harap maklong....Blog aku ada byk unsur skema kan Ben???

11 comments:

  1. ahaks.... bukan ker ko tue bapak ayam... kan arie kan kan..??? ekekekeke

    ReplyDelete
  2. masa aku gi phuket dulu, kitaorang order pineapple rice, sekali diaorang pakai pork floss. siot ada babi. Nasib baik ada satu budak cina dont mind to exchange food with us. Tapi aku tengok Hatyai ni mcm best pulak. Rasa nya nak gak aku pergi just to look look see see, mesti murah tshirt tshirt sna tu.

    Takde souvenir untuk aku ke arie? hehe.

    ReplyDelete
  3. Hatyai bukan tempat utk bershopping tapi kalau nak menyundal memang tempat terbaik wehh santek2 tau ayam2 Thai... Tapi aku x menyundal swear ok aku masih suci.. <<< bole caye ker???
    kakakakkaka..

    ReplyDelete
  4. Bila sebut pasai bapak ayam terus teringat aku pernah diCOP sebagai bapak ayam oleh adik cpg..ayu anak ayam aku kekeke... Kat Hatyai mkn halah senang dpt Ben org melayu byk meniaga tp yg tak best communicate sbb org Thai bangsa melayu tp x reti ckp melayu.. Aku respect kat org melayu S'pore still kekalkan bahasa ibunda depa... Alaaa Cik Kiah tul laaaaaaaa aku x menyundal kat sana.. Takut seyy! kang x pasal2 kena penyakit mcm2...

    ReplyDelete
  5. eh arie, adik kau dah tunang, sibuk dia canang satu cyber world... kesian kat tunang dia tu.. tapi ada gak sanggup wat dia jadi laki.. kekekeke..

    ReplyDelete
  6. sape adek arie yang dah tunang tu?

    ReplyDelete
  7. korang perasan x katil tu mcm ada lobang... utk apa eh? sexplen sket cArie...

    ReplyDelete
  8. adik aku ker adik ko ben hahaha..
    alaaaa mak rokiah dak jai yg pernah menghanjingkan cBen ngan aku kat blog sebelah dulu tu...

    hahaha siot arrr pak meon.. seluruh anggota badan hang mmg peka dgn seksitiviti sekeliling... KUAT X AKU PUNYA??

    ReplyDelete
  9. Jalan-jalan ajer si arie nihh.. jeles den.

    KUAT X AKU PUNYA?? lorrr.. tak dapat melanggan ayam kat Thai ko pg belasah katil ke arie??

    ReplyDelete
  10. bapak ayam ni g thai msti cr peluang2 perniagaan..mn tau bole import anak ayam..hak2

    best la abg arie sll g jenjalan erk..jeles nih..

    ReplyDelete
  11. uiks, so nice trip,
    looking on the picture u must be happy with that
    nway just drop by,
    and search the blog that can fill up my boring time...
    nice blog ...

    ReplyDelete